کیک شکلات و بادام زمینی

کیک شکلات و بادام زمینی، یک کیک خوشمزه برای کسانی که طعم بادام زمینی را دوست دارند.

 


مواد لازم:

بیسکویت پودر شده: 250 گرم
کره ذوب شده: 70 گرم
کره: 50 گرم
شکر قهوه ای: 45 گرم
خامه صبحانه: ¼ پیمانه
تخم مرغ: 2 عدد
وانیل پودری: ¼ قاشق چای خوری
کره بادام زمینی: 250 گرم
شکلات: 100 گرم

طرز تهیه:

بیسکویت ساده شکلاتی بدون کرم ( و یا می توان از 230 گرم بیسکویت ساده بدون کرم و 20 گرم پودر کاکائو استفاده کرد.) را کامل خرد کرده و داخل دستگاه غذاساز ریخته و آن را پودر می کنیم. سپس آن را الک می کنیم. بیسکویت پودر شده را به همراه کره ذوب و سرد شده ( به دمای محیط برسد) مخلوط می کنیم.

مواد را داخل یک قالب کمربندی به قطر 24 سانتی متر و یا یک قالب مستطیل 30.20 ریخته و پخش می کنیم. روی مواد را صاف کرده و کمی آن را فشرده می کنیم. سپس آن را به مدت 30 دقیقه داخل یخچال قرار می دهیم.

کره که به دمای محیط رسیده است را با همزن برقی یک دقیقه می زنیم. بعد شکر قهوه ای را اضافه کرده و با همزن حدود 4-3 دقیقه می زنیم تا دانه های شکر کامل حل شود. سپس خامه صبحانه(جایگزین آن می توان از شیر پرچرب استفاده کرد.) را اضافه کرده و مخلوط می کنیم. تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کرده و برای هر تخم مرغ خدود یک دقیقه هم می زنیم.همراه تخم مرغ دوم وانیل را اضافه می کنیم. کره بادام زمینی از نوعی که تکه های بادام زمینی را نداشته باشد، را اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مایه بدست آمده را بر روی لایه بیسکویتی ریخته و صاف می کنیم.

بعد آن را داخل فری که از یک ربع قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کرده ایم، به مدت 25-20 دقیقه قرار می دهیم. بعد از اینکه آن را از فر در آوردیم اجازه می دهیم کمی خنک شود.

در این فاصله شکلات را به روش بن ماری(بر روی حرارت بخار آب) آب کرده و بر روی کیک می ریزیم. بر روی شکلات بادام پرک شده و یا هر مغز دیگری که دوست دارید ریخته و اجازه می دهیم استراحت کند.

بعد از سرد شدن آن را برش زده و سرو می کنیم.

اشتراک گذاری :

برچسب ها :

, ,

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب تصادفی :

فهرست
fa فارسی
X